Ponoć, jak głosi dobrze znane porzekadło, z rodziną najlepiej wychodzi się na zdjęciu. Ta „podstawowa komórka społeczna”, jak zwykło się ją definiować, od dekad, nieprzerwanie, stanowi niewyczerpane źródło kulturowych i filmowych inspiracji. A zawiłe, dramatyczne, bądź – zabawne historie rodzinne – reżyserzy ubierają w rozmaite konwencje i schematy gatunkowe. Ciężko nie zgodzić się ze stwierdzeniem, że na przestrzeni ostatnich kilku lat, w wyniku przemian technologicznych i kulturowych, zmieniły się zasadniczo funkcje, wyznaczniki i oblicza familii i relacji w jej obrębie. Od tzw. „rodzin patchworkowych”, przez grupy spod znaku „wybranej rodziny”, przesunięcia w obrębie utartych ról i wzorców płciowych: jej nie tylko filmowe już wizerunki nieustannie ewoluują i przystosowują się do dynamicznych transformacji. W nowej, tegorocznej sekcji Mastercard OFF CAMERA, przygotowanej we współpracy z Fundacją SEXEDPL, założoną przez Anję Rubik, przyglądamy się w związku z tym nowym formacjom rodzinnym. Niekoniecznie już wyznaczanym przez więzy krwi i biologiczne pokrewieństwo. Podążając za twórcami i bohaterami pokazywanych w niej filmów, widzowie będą mieli niepowtarzalną okazję odkryć nowe, często zaskakujące typy rodzinnych koligacji. Oraz zweryfikować własne wyobrażenia i przekonania o jej funkcjach i kształcie.


Partnerami sekcji są SEXEDPL oraz Vogue.
Drifter
DRIFTER
Reż.: Hannes Hirsch
2023, 79 min.
Other People’s Children
LES INFANTS DES AUTRES
Reż.: Rebecca Zlotowski
2022, 103 min.
The Uncle
STRIC
Reż.: David Kapac, Andrija Mardešić
2022, 104 min.
For My Country
POUR LA FRANCE
Reż.: Rachid Hami
2022, 103 min.
Soft
Soft
Reż.: Joseph Amenta
2022, 87 min.
Winter Boy
LA LYCÉEN
Reż.: Christophe Honoré
2022, 124 min.
Harka
HARKA
Reż.: Lotfy Nathan
2022, 87 min.
The Cake Dynasty
KAGEFABRIKKEN
Reż.: Christian Lollike
2022, 109 min.