10.03.2017
Kino, które wytycza drogę
Co interesuje i niepokoi filmowców? O których tytułach gorąco dyskutuje się na całym świecie? W końcu – do kogo trafi Krakowska Nagroda Filmowa? Odpowiedzi na te pytania przyniesie Międzynarodowy Konkurs Wytyczanie Drogi - główna sekcja Festiwalu NETIA OFF CAMERA. O 100 000 USD, jedną z najwyższy nagród tego typu na świecie, walczy w tym roku 10 tytułów.
Kino, które wytycza drogę
Kadr z filmu „Dayveon”, reż. Amman Abbasi

„Columbus” to subtelna opowieść o zagubieniu i alienacji urodzonego w Korei amerykańskiego reżysera i artysty wizualnego, kogonady. Nieśpieszna akcja odkrywa przed widzami fascynująco zwyczajną codzienność tytułowej miejscowości. Reżyser zderza ujęcia natury ze zbliżeniami miejskiej architektury. Na ekranie m.in. Parker Posey, która odwiedziła Festiwal i Kraków w 2014 roku.

„Dayveon” - fabularny debiut Ammana Abbasi’ego, dokumentalisty i muzyka – opowiada historię trzynastoletniego czarnoskórego chłopaka, mieszkającego na południu USA. Reżyser przygląda się procesowi dorastania i próbom odnalezienia się w trudnej codzienności.  Abbasi, portretuje kulturowe oraz społeczne peryferia, przeplatając przesiąknięte słońcem zdjęcia Południa z sugestywnymi ujęciami natury. Porusza się przy tym płynnie pomiędzy brutalnym realizmem a poetyckością.

„A Date for Mad Mary” to adaptacja sztuki autorstwa irlandzko-pakistańskiej pisarki i aktorki Yasmine Akram. Scenariusz napisał Colin Thorton, a reżyserią zajął się jego brat Darren. Film jest wyjątkowo ciepłym oraz podnoszącym na duchu obrazem o przyjaźni i miłości.

Stella Meghie w swoim reżyserskim debiucie opowiada dynamiczną i burzliwą historię afroamerykańskiej rodziny jamajskiego pochodzenia, złożonej z kliku pokoleń kobiet.  Jej „Jean of the Joneses” pokazuje rzeczywistość, w której decydują kobiety. Silne postacie nabierają wyraźnego politycznego znaczenia zwłaszcza w najnowszym krajobrazie społecznym.

„Spina” powstała w ramach pracy dyplomowej na praskiej FAMU. W swoim debiucie fabularnym Tereza Nvotová ogrywa schematy narracyjne kina inicjacyjnego, ukazując wydarzenia z perspektywy nastolatki noszącej w sobie piętno gwałtu. Ostro rozprawia się z tym bardziej powszechnym, niż mogłoby się to zdawać, zjawiskiem, stając w obronie ofiar, które same często boją się przerwać milczenie.

O Krakowską Nagrodę Filmową będzie walczyć 10 tytułów. Drugą konkursową połowę poznacie już niebawem. Jakie inne, pozakonkursowe tytuły czekają na Was w programie 10.NETIA OFF CAMERA?

O „silnej płci” warto rozmawiać nie tylko 8 marca. Zobaczcie garść naszych filmów, którymi prowokujemy debatę do rozmowy o kobietach w świecie kina ➞ Kino (nie tylko) na Dzień Kobiet

OFF SCENA wraca, uatrakcyjniając siedem festiwalowych wieczorów serią wyjątkowych koncertów. Na dobry początek – „Dillon”! Dowiedz się więcej ➞ POWRÓT OFF SCENY: DILLON

Na fali popularności nagrodzonego Oscarem „Moonlight” prezentujemy pierwsze tytuły z sekcji „AMERYKAŃSCY NIEZALEŻNI”. Co w programie? Kliknij ➞ Amerykańscy niezależni w Krakowie

Świetne filmy, które z różnych przyczyń nie doczekały się dystrybucji kinowej w programie 10. NETIA OFF CAMERA! Sprawdź, co czeka na Ciebie w sekcji „NADRABIANIE ZALEGŁOŚCI"! ➞ Od Tunezji po Dolinę Krzemową  - NETIA OFF CAMERA nadrabia zaległości

Jakie tytuły czekają na Ciebie w sekcjach specjalnych: „SILNA PŁEĆ” i „LUDZIE TO FIKCJA?”? Zobacz pierwsze ujawnione tytuły  ➞ Nowości 10.NETIA OFF CAMERA

Za nami również publikacja pierwszych tytułów w sekcjach: „AŻ PO GRÓB" i „PPRZYSZŁOŚĆ NADEJDZIE DZIŚ”. Chcesz zobaczyć, jakie filmy pokażemy? Kliknij ➞ 10. NETIA OFF CAMERA: KINO AŻ PO GRÓB